SIA „Rēzeknes Namsaimnieks” sadarbībā ar SIA „Rēzeknes siltumtīkli” aktīvi strādā pie tā, lai nodrošinātu daudzdzīvokļu māju iedzīvotājiem kvalitatīvus pakalpojumus un veicinātu siltumenerģijas patēriņa samazināšanos mājās, kas pozitīvi atspoguļojas iedzīvotāju rēķinos par karsto ūdeni, cirkulāciju un apkuri.

Proti, saskaņā ar vienošanos ar uzņēmumu „Rēzeknes siltumtīkli” un siltummaiņu ekspluatācijas reglamentu SIA „Rēzeknes Namsaimnieks” reizi divos gados veic dzīvojamo māju karstā ūdens (kā arī apkures) siltummaiņu skalošanu.

Karstā ūdens siltummaiņu regulāra skalošana ir būtisks priekšnoteikums efektīvai un ekonomiskai karstā ūdens sagatavošanai. Laika gaitā siltummaiņos uzkrājas nogulsnes, kas samazina to spēju nodot siltumu. Rezultātā ūdens uzsildīšanai nepieciešams lielāks siltumenerģijas patēriņš, kas atspoguļojas iedzīvotāju rēķinos. Veicot siltummaiņu skalošanu, nogulšņu slāni tiek noņemti, tādējādi nodrošinot efektīvāku sistēmas darbību un samazinot kopējo siltumenerģijas patēriņu.

 

Praktiski piemēri

· Daudzdzīvokļu mājā Blaumaņa ielā 1 pēc kārtā ūdens siltummaiņa skalošanas siltumenerģijas patēriņš samazinājās gandrīz par 4%, vienlaikus uzlabojot siltuma nodošanu kārstā ūdens sagatavošanai.

· Daudzdzīvokļu mājā Kosmonautu ielā 12 ietaupījums ir vēl lielāks – siltumenerģijas patēriņš kritās par vairāk nekā 5%, bet caurplūde samazinājās gandrīz par 7%. Tas nozīmē mazākas izmaksas iedzīvotājiem.

 

Aleksandrs Fjodorovs, SIA „Rēzeknes Namsaimnieks” inženiertīklu apkalpošanas iecirkņa vadītājs:

„Lai izskalotu karstā ūdens siltummaini, uz vienu darba dienu mājā ir nepieciešams atslēgt karstā ūdens padevi. Par gaidāmajiem darbiem iedzīvotāji vienmēr tiek savlaicīgi informēti. Es saprotu, ka uz īsu brīdi tas var radīt neērtības, taču lūdzam izturēties ar sapratni. Vēlos vēlreiz uzsvērt, ka siltummaiņu skalošana nav tikai reglamenta prasības – šie darbi reāli palīdz samazināt siltumenerģijas patēriņu karstā ūdens sagatavošanai un līdz ar to mazina rēķinus par apkuri, karsto ūdeni un cirkulāciju. Proti, tiešā veidā pozitīvi ietekmē cilvēku ikmēneša tēriņus uz komunālajiem pakalpojumiem.”